De Europese consumenten worden steeds positiever over dronebezorging, dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Opinium in opdracht van Worldpay. Bedrijven als Amazon en DHL werken al lange tijd aan de ontwikkeling van de technologie en hebben inmiddels al meerdere succesvolle tests uitgevoerd.

Positief

De opvattingen over dronebezorging worden steeds positiever onder Europese consumenten, dat blijkt uit onderzoek onder ruim 20.000 consumenten uit Duitsland, Nederland, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. In toenemende mate geven zij klaar te zijn voor bezorging van online bestellingen door drones.

Europese consument steeds positiever over dronebezorging

Dronebezorging

Spanjaarden zijn het meest positief over dronebezorging. 42 procent wil dat pakketjes met drones bezorgd worden. Zweden en Duitsers volgen met 38 en 37 procent. Nederland loopt wat achter. Hier staat 32 procent open voor het idee.

Retourneren

Naast het ontvangen van pakketten van webwinkels blijkt ook het retourneren van pakketten via drones een behoefte te zijn. 37 procent van de consumenten in Europa zijn bereid om hun aankopen te retourneren via een drone.

Worldpay

Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksbureau Opinium in opdracht van Worldpay. De respondenten zijn gevraagd naar hun mening over het Internet of Things en drones. Met het onderzoek bestudeert de betalingsprovider het gebruik van dronetechnologie om aan de vraag van de snelgroeiende markt van e-commerce te voldoen.

Europese consument steeds positiever over dronebezorging

Nederland

In 2015 werden Nederlandse consument ook gevraagd naar dronebezorgen. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat ruim 80 procent van de Nederlanders verwachtte dat dronebezorging binnen 5 jaar daadwerkelijk haalbaar was.

Bron: CustomerTalk

0 Reacties

    Plaats een reactie